Si Pujangga Mimpi

Malam tiba.....
Kala embun masih menari...
Berpaut daun bersandar nan diam...
Tiba waktu..ia akan ilang...dr leher untuk rantai...
peninggalan dia buat diriku...

Subuh datang.....
bawa kesedaran...tika fikiran masih termenung....
hakikat lama yang di harap hanya mimpi....
ianya nyata dan bukan khayalan...termangu lagi....
satu hari kau kan pergi...kerna aku ada sudah yang di cintai...

Siang bertandang....
terik hingga embun nampak gila kalau wujud...
maka hilanglah semua duka semalam....
di bawa pergi lesap bagai mencelik mata....
aku...berharap kali ini ia bukan mimpi.....

KERANA AKU SUDAH ADA YANG MENCINTAI........

Friday 22 April 2011

Interview@Kuwait Finance House (KFH)

 Assalamulaikum...............tada~~~~~
bertemu kembali dalam rancangan...............sehari bersama saya kuang3x....

ali ni...takde pe sangat.... just kuar nak attend interview je....tp pagi td awal gak la bawa kete g engkel tuk betulkan signal..al kisah petang semalam yg hampir2 eksiden...efek sikit wa pya lampu keta... 




So malam td...mcm biasa la...adat la wei...study lu pasal company tersebut sebelum ko di hentam dgn pelbagai tujahan soalan.... so no hal...wa pun blaja je la der....tu malam td wa blaja pasal KFH ni.... bapak banyak negeri nak hingat dia bertapak hahahha...tp takde la banyak mana pun ahakz~~~~.... pastu pagi td gak aku revise la sikit2 go tru pe yg ku blaja selama ni dalam finance & banking...kang dia tya " pe yg kamu blaja?" takde la gagap2 nak jawab....

kua umah dlm jam 3...then park kat LRT taman jaya...maleh nak bw ke k.l.....petang2x cam hantu jem kalo nak balik....toksah nak mencari susah huhu....ko nek LRT lagi senang tak sesak kepala.... pas park ku pun beli la tiket ke KLCC......KFH yg ku nak g ni dekat etiqa twin tower...dekat je dgn KLCC.....so tak susah la..
Tapi sampai2x.... mak eh hujan lebat gilerrrrrrrrrr....giler pun tak lebat mcm ni...aku pun masuk balik KLCC singgah guardian beli payung....dh la nak interview....ne leh basah2 .... tp seyes lebat...so 4 precaution aku pun amik la cab.....mak eh org beratur nak nek teksi haishhhhh....tgk jam lg 10 minit jam 4..... interiew jam 4.... so mcm2 dh benda dalam otak aku ni...takut bg bad impression lak.... ye la time interview lambat2 lak...tu blom lg start keje ke ape....

tp sempat gak la sampai...sharp2 jam 4...mmg chanteekkkkk pya timing ... terbaek dr ladang..... tp dok melanguk gak la aku bila sampai, nak masuk mcm mana?...mane de tag kad kut nak touch2x kat pintu tu nak masuk....tgk2 ade berderet number depan pintu n senarai nama jawatan...mene ku taw kut dgn siapa perlu aku jumpa.... yg email di bagi pun nama org dalila sumthin2x....check2 nama tu takde pun haishhhhhhh...kat 15 min gak la melanguk depan pintu ofis tu...

dh tu seb bek la gak....aritu dia ade call pasal confirmation nak datang ke tak interview...aku call la number tu...seb bek la di angkat...dgr suara macho ku pun cakap la...saya dh berada di depan ofis huhuhu..... 

then dalam 15 minit mcm tu.... br la ade org buka pintu n entertain aku...haishhhhhh masam dh mood aku time tu ...dh nerbes tak hingat donia... 

So dia pun tempat kan la aku kat ruangan menunggu





Macam pelik je kut... ni bukan la 1st time aku g interview...selalunye ade la 4 5 6 org yg nak interview sekali... tgk2 aku sorg2 je...pe kes....???... takkan takde candidate lain kut??

hmmm lama gak dlm 30 minit tgu...aku pe lg...mcm2 aksi la dalam bilik tu hahhahahaha tp yg penting takde yg tak senonoh k...... jgn nak pk bukan2x...

ade 3 org yg menginterview aku....2 org laki, 1 pempuan.... yg Mrs.A ni pya la bertubi2 dia shoot aku soalan...kadang2 blom lg aku start jawab soalan dia dh shoot another question...berbelit2 gak lidah london aku ni...tp mmg tak tahan...dia tembak pya tembak pya tembak....akhirnye terkena gak la arghhhh aku tak dapat jawab...soalan pe ntah aku tak hingat...aku just opologies je la cakap tak tahu... ( etique in d interview k )...kalo tak taw terus terang je..... Mr.B mmg aku salute...mcm ni la br org kata penemuduga yg berhemah...tya aku elok2.... then bg aku habes dulu jawab then br dia g soalan lain lg...mcm ni la br tak pressure...aku jawab pun smooth je...hahaha yg Mr.C lak duk telek belek File aku...pastu dia telek belek resume aku...pastu dia diam je tgk Mrs.A n Mr.B tanya aku soalan....kenapa kut?... aku pun tak taw hahhaha
tp yg Mrs.A tu mmg mcm singa ah....tya aku soalan mcm nak cari gaduh...mcm ku ni illegal foreigner yg dtg malaysia nak cr kerja...haishhhhhh....spoil gak la mood aku time tu...aku bila org dh mcm tak berape manner ni aku malas ah..... jawab pun yg mcm sifir 2 je la pya rentak lagu.... uh uh..... 

Kira2 abes interview dlm jam 6.20.... pas tu tros ar nak balik...tp perut ade bunyi2 huhu.... blom makan, pagi td je aku makan roti canai lepas anta kete ke bengkel....

Then aku pun g la food court tingkat 3 klcc tu... takde pe kut yg membuka selera aku... mcm malas nak makan pun ade...tp pk pk balik kena makan, kang jd mcm mcm aritu masuk angin azab gilerrrr... aku rasa 5 6 kali aku tawaf pusing cari nak makan ape...sampai org yg duk kat meja tepi2 tu pun dh mula kenal muka aku...dh tu......5 6 kali lalu depan meja dia pusing2 lalu...tak juga beli2 hahhahaha...serius tak taw nak makan ape...Mcd??...muakkk...Sushi??.. tak kenyang....Subway??...muak juga.... hmm ntah la...akhirnya aku beli chicken tenppanyaki, aku tak pernah makan, dh lama nak try...so ni lah masanya...selalu tgk kat mid valley tu penuh je restoran dia bila hari minggu...so aku assume sedap la kut.... then beli air epal.... bila makan,.. biase2 je... kira tekak aku ni low class ke ape ke ku tak taw la....huhu

Then, pas tu pe lg??..balik arrr.... nek LRT .... sampai tempat park amik keta...then borak2 jap on call dgn abem ( member kamceng d UMS ) bg hilang sikit bad mood...aku ni bila mood spoil...sungguh tak ensem hahahha...muka pun mashammm je tak sesuai ko...hhahaha pas borak, mak eden sms suh ambil 3 org anak buah sepupu ku kat mah maklong...suh minta tolong anta diorg balik...no hal arrr aku pun odw balik singgah je la mah maklong angkut diorg anta ke rumah diorg. sampai rumah dlm maghrib mcm tu...the end for today... esok pe terjadi???....tak taww huhuhu.... papai ;)


















10 comments:

  1. mane name aku...xmention pun...hahhaha...paper pun ko dah der pengalaman yg mahal weh sbb dpt diintervw ngn big company ni...time aku biler la ekk...klu ader pun menggeletar gamaknyer kaki den ni haaa...huhuu...paper pun...wish u gud luck genk...smg berjaya dpt job tu...nnt jgn lupa mmber lak...huhuu...

    ReplyDelete
  2. hehhehehe...kut ye pun tinggalkan la nama sape gerangan..... mane kenai ni...ni tp dapat agak...mokcik2 kan?...hahahhaha...ye la ye la... nti aku mention nama ko hik3x...

    ReplyDelete
  3. hahahaha...mokcik2 mner tu...sjer jew aku xmo mention nma ku...nak suh ko tertnyer2 siapakh gerangan diri ini....hahahahaha.....wokeh...akan aku follow ko nyer blog....teruskan perjuangan mu genk.... ;)

    ReplyDelete
  4. ni yg buat den panasaran ni...shiapakah???.... hmmm ieda kerr?

    ReplyDelete
  5. hahaaaaa...aku suker2...teka ar....knp....siapakah dua orng itu?...huhuhuh

    ReplyDelete
  6. cheeeeeee.............. ieda kan kan kan?...kalo D dia tak tulis "weh.." dgn "eden"....D more tu skema skema pya tulisan hik3x..... ;p

    ReplyDelete
  7. hahahhaaa...cess....dah panjang lebar aku duk ngomen...baru dapat teka ekk....nak kena saman nih...hahahahhaa

    ReplyDelete
  8. hahahhahahaha....bluweks...;p

    ReplyDelete
  9. Salam..pe interviewer tu tnya time interview?sy nk gi interview sbtu ni..hehe

    ReplyDelete